The Martech
Scan

Ontdek wat je kunt doen om kosten te besparen en engagement te verhogen met je huidige tools.

Met de Martech Scan brengen we de marketing tools van bedrijven in kaart en analyseren we hoe ze beter ingezet kunnen worden om klantinzichten te verbeteren, engagement te verhogen, klantervaring te verbeteren en kosten te reduceren. 

We onderzoeken meer dan 30 Martech capabilities op verbeterpotentieel en vertalen de uitkomsten naar een heldere roadmap voor optimalisatie, afgestemd op de prioriteiten van jouw bedrijf.  

Voor wie is de Martech Scan?

De Martech scan is ontwikkeld voor organisaties die op zoek zijn naar een onderbouwde aanpak om meer uit marketing software te halen.

1. Marketing, Sales en Klantenservice

De scan geeft team leads praktische handvatten om de inzet van marketing software te optimaliseren. We nemen je mee in onze aanpak en helpen bij het opstellen van een goed onderbouwd plan.

2. Software Leveranciers, Agencies en Partners

De scan is beschikbaar voor software leveranciers en agencies die klanten willen helpen met onafhankelijk advies voor martech optimalisatie. Om de onafhankelijkheid te waarborgen wordt de scan altijd door TMC uitgevoerd.

Wat zit er in de Martech Scan?

Inzicht in je tools, verbetering van resultaten

De Martech Scan is een methode om de inzet van je marketing tools te evalueren en een onderbouwde roadmap voor optimalisatie te ontwikkelen. 

Martech landschap in kaart

Inzicht in de huidige Martech capabilities en scoring van hoe tools nu ingezet worden.

Inzicht in verbeterpotentieel

Inzicht in welke onderdelen binnen Martech goed presteren en welke in aanmerking komen voor verbetering.

Bijdrage aan engagement en kostenreductie

Inzicht in potentiële verbetering van klantinzicht, klantervaring, engagement en kostenreductie.

Optimalisatiematrix

Concrete stappen om klantinzicht, klantervaring en kostenreductie te verbeteren inclusief schatting investering.

Roadmap en backlog

Roadmap voor optimalisatie op basis van prioriteiten. Uitgewerkte backlog in project management tool van voorkeur (bijv Jira, Asana, Trello, Monday).

Wanneer doe je de Martech Scan?

1.
Als je meer uit je huidige tools wilt halen

De meeste organisaties zijn al een tijdje onderweg met marketing tools. We zien vaak dat er een basis staat, maar dat het lastig kan zijn om de volgende stap te zetten. Met de Martech scan krijgt je organisatie een gedetailleerde en onderbouwde roadmap voor optimalisatie. 

2.
Voordat je investeert in nieuwe tools

Voordat je investeert in aanschaf van nieuwe software, is het belangrijk om te weten hoe je organisatie ervoor staat. Nieuwe software moet namelijk passen bij je strategie, de organisatie en bij het IT-landschap. Met de scan zie je of nieuwe software nodig is, of dat beter eerst andere zaken verbeterd kunnen worden.

3.
Als je Martech blijvend wil verbeteren

Met de martech scan sla je een piketpaal in de grond en heb je een basis om inzet van marketing technologie blijvend te verbeteren. Voor klanten die continue willen verbeteren, bieden we een jaarlijkse check om de voortgang aan te tonen en de roadmap te actualiseren.

Hoe werkt het?

Een goede analyse kun je alleen doen door echt in de tools te kijken, te spreken met de teams  en de ambities en uitdagingen van je organisatie mee te nemen in de analyse. 

Daarom werken we niet met online vragenlijsten, maar gaan we hands-on aan de slag en duiken in tools, dashboards en documentatie en stemmen we af over strategie en prioriteiten. 

We starten de scan met een intake waarin we samen de stappen doornemen en afspraken maken over de gebieden waarop de scan toegepast moet worden. Ook delen we een checklist met zaken die nodig zijn om de scan uit te voeren. 

Tijdens de inventarisatie spreken we met team leads om beter zicht te krijgen op doelstellingen, prioriteiten en uitdagingen. Met een selectie van eindgebruikers bespreken we details over huidige platforms en de manier waarop ze ingericht zijn. 
We vragen ook toegang tot documentatie over strategische doelen, organisatiestructuur, architectuur en integraties 

We analyseren targets en huidige resultaten op het gebied van klantervaring, customer engagement, campagnes en martech uitgaven en opbrengsten.

Tijdens de analyse fase duiken we in de tools en brengen we het gebruik in kaart en benoemen concrete verbeterinitiatieven om klantinzicht, engagement, ervaring en kosten te optimaliseren. 

Aan de hand van de verbeterinitiatieven, bevindingen en prioriteiten stellen we een roadmap voor optimalisatie op. 

De onderdelen uit de roadmap worden verwerkt in een backlog in je eigen project management tool zoals Jira, Asana, Trello of Monday.  

De oplevering van de scan bestaat uit een eindpresentatie met de belangrijkste resultaten, aandachtspunten en vervolgstappen. 

Veelgestelde vragen

Hoeveel kost de Martech Scan?

De kosten voor de scan zijn afhankelijk van de omvang van de organisatie en de complexiteit. Hoe meer organisatieonderdelen, teams en tools in de analyse meegenomen worden, hoe meer tijd het kost om een goede scan te maken. 

We hanteren richtprijzen voor kleine, middelgrote en grote organisaties. Klanten kunnen daarbij ook kiezen om eenmalig de scan af te nemen, of om gedurende een periode van 3 jaren een jaarlijkse check af te nemen.  

Neem contact met ons op voor meer informatie. 

Hoe lang het duurt om de scan op te leveren hangt af van de omvang van de scan en de beschikbaarheid van de medewerkers die nodig zijn om informatie op te halen. Gemiddeld duurt het ongeveer 8 weken om de volledige scan uit te voeren en de analyses, aanbevelingen en roadmap uit te werken. 

We stemmen altijd af met klanten over tijdslijnen en oplevering. 

Voor software leveranciers, agencies en partners kan de scan voorzien worden van co-branding. Hierbij worden bedrijfslogo’s toegevoegd aan het rapport en kunnen eventueel additionele pagina’s met bedrijfsinformatie en contactgegevens toegevoegd worden. 

Om de onafhankelijkheid te waarborgen doet TMC altijd zelf het onderzoek.  

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. 

De gratis quick scan is een beknopte uitvoering van The Martech Scan. Aanvragers ontvangen een uitgewerkt Martech landschap en een high level stappenplan om met de huidige tools klantinzicht te verberen en engagement te verhogen. 

Vraag een gratis quick scan aan

Vraag een gratis quick scan aan en krijg zicht op welke stappen je kunt zetten om meer uit je marketing tools te halen. 

 

Aanmelding Quick Scan

Door het formulier in te vullen ga je akkoord met onze Privacy Policy zoals gepubliceerd op deze website.